Wycieczka uczniów ZSM

Rankiem 14 września br. kilkudziesięciu uczniów z klas Technikum Nr2  o profilu technik ekonomista, technik elektryk oraz technik informatyk z naszej szkoły wybrało się na wycieczkę w okolice Bielska-Białej.

Celem wyjazdu dla elektryków i informatyków były 29 Międzynarodowe targi ENERGATAB. Udział ponad 700 wystawców branży elektrotechnicznej dawał możliwości poznania wielu produktów i rozwiązań technicznych, bezpośredniego „dotknięcia” urządzeń i porozmawiania z „ludźmi z branży”. Nasz udział to także forma zajęć dydaktycznych, gdyż taka forma w bardzo poglądowy sposób pozwala na przyswajanie wiedzy. Zwłaszcza, że wiele stoisk było bardzo ciekawie przygotowanych, z miłą obsługą hostess, na co nasi elektrycy także zwrócili uwagę. Opiekunem tej grupy był Pan Wiesław Gałązka. Zobacz galerię.

Druga grupa wycieczkowa składająca się z uczniów klasy 4a i 3a wyruszyła w Beskid Śląski. Pierwszy etap podejścia do dolnej stacji kolejki gondolowej przebiegł w miłej atmosferze i już po chwili wjeżdżaliśmy do góry, w pobliże 18 metrowej wieży widokowej pokonując w tym czasie różnicę poziomów 449m. Idąc szlakiem czerwonym dotarliśmy do  Alpinarium obok schroniska Szyndzielnia. Pstryknięto kilka fotek i poszliśmy dalej aby  po kilku minutach dotrzeć do właściwego szczytu Szyndzielni (1028 m n.p.m.). Odtąd rozpoczęła się wycieczka górska po terenie Parku Krajobrazowego Beskidu Śląskiego. Idąc czerwonym i żółtym szlakiem dotarliśmy na szczyt Klimczoka(1117 m n.p.m.). Po krótkim odpoczynku i wykonaniu pamiątkowych zdjęć poprzez Siodło pod Klimczokiem (1042 m n. p.m.) szlakiem zielonym biegnącym doliną Biłej powędrowaliśmy ku Szczyrkowi. Idąc realizowaliśmy zajęcia terenowe z geografii oraz podziwialiśmy przepiękne widoki . Zanim dotarliśmy do Szczyrku była chwila odpoczynku na brzegu rzeki opodal Hotelu Górskiego.

Złaknieni wrażeń powędrowaliśmy przez Szczyrk ku dolnej stacji kolejki na Skrzyczne. Kolejny odcinek pokonaliśmy dwuosobowym wyciągiem krzesełkowym w ciągu 17 minut i mogliśmy znowu podziwiać piękną panoramę Beskidu Żywieckiego z Hali Jaworzyna (920 m n.p.m.)

Następnie powróciliśmy do Szczyrku i lokalnym autobusem z małymi przygodami pojechaliśmy do Bieska-Białej. Opiekunką tej grupy była Pani Dorota Wróbel.

W centrum handlowym Gemini Park spotkaliśmy się z kolegami z klasy 4ci i 2c gdzie mogliśmy skorzystać z kina, zrobić drobne zakupy czy wspólnie zasiąść do posiłku w jednym z licznych barów fast food .

Kiedy wszyscy siedzieli w autokarze, okazało się, że nikt nie pamięta o bolących nogach po całodziennym chodzeniu, a każdy chciał uczestniczyć w swoistym konkursie piosenek i przyśpiewek.

I chociaż repertuar był bardzo różnorodny wszyscy świetnie bawili się aż do samych Głubczyc.

Co zapamiętamy? Świetną, wręcz wymarzoną pogodę, miłą atmosferę i wiele wrażeń, których chyba był niedosyt bo padło wiele deklaracji przedłużenia wycieczki lub następnej w najbliższym czasie.

Jako organizator, wszystkim uczestnikom za wspólną wycieczkę oraz mistrzowską jazdę Panu kierowcy Zbigniewowi Burzyńskiemu na końcu podziękował Pan Leopold Twardochleb, a młodzież wyraziła to gromkimi brawami.